wtorek, 26 marca 2013

Bulion warzywny i domowa "kostka warzywna"

Wreszcie się załapał na zdjęcie.



Składniki:

  • 3 duże marchewki
  • 2 średnie korzenie pietruszki
  • 1/2 średniego selera
  • 1 mała cebula
  • 1/2 dużego pora (biała część)
  • 1/2 pęczka natki pietruszki
  • kilka listków laurowych
  • kilka ziaren ziela angielskiego 
  • kilka ziaren pieprzu
  • sól
  • majeranek
  • lubczyk (dużo!)
  • 2 l wody

Warzywa myjemy, obieramy (cebulę można opalić nad palnikiem, nie zawsze mi się chce) i kroimy na kawałki, gotujemy z dodatkiem przypraw, na małym ogniu, pod przykryciem, przez ok. 2 godziny.
Jeśli bulionu nie zużywam od razu, przecedzam go i gotuję aż odparuje część wody, i w tej bardziej skoncentrowanej formie zamrażam.

Ugotowane warzywa zmiksowałam z odrobiną bulionu - tak żeby uzyskać konsystencję gęstszą od kremu - i również zamroziłam, nie dosłownie w postaci kostek, a w małych pojemnikach.

Takie zmiksowane warzywa dodane do zupy zagęszczają ją i "zabielają", nie miksuję już wtedy części zupy żeby uzyskać ten efekt, jak np. tu.

Koszt: ok. 5 zł

7 komentarzy:

  1. robiłam dokładnie to samo. Takie kostki są świetne! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie jakoś nigdy warzywny bulion nie wychodzi idealnie - ale może to właśnie przez brak lubczyku? Następnym razem spróbuję zrobić bulion właśnie z tą przyprawą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubczyk wchodzi w skład przypraw typu maggi, kupnych kostek rosołowych itp. Odkąd pierwszy raz go użyłam, chyba nie ugotowałam zupy bez jego dodatku, bardzo go lubię też w daniach z ryżem, polecam :)

      Usuń
  3. Ja już od jakiegoś czasu gotuję zupki z dodatkiem lubczyku. Są bardzo aromatyczne i dietetyczne. Nie zamienię tej cennej przyprawy na żadną inną. Polecam dodawać do wszystkich gotowanych potraw.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam i wyszedł rewelacyjny... a ten zapach roznoszący się po domu...ahhh
    Dziękuję że zamieściłaś ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, dziękuję za komentarz, właśnie takie cieszą najbardziej :D

      Usuń
  5. tez musze kiedys sprobowac ale ciezko dostac aromatyczne warzywa by zrobic z nich na tyle intensywny wywar by zrobic bulion

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...