wtorek, 26 lutego 2013

Zupa sezamowa

Inspiracja pochodzi z "Kuchni Greckiej" Biblioteczki Poradnika Domowego, wprowadziłam trochę modyfikacji - dostosowałam do zawartości lodówki. 

Składniki:

  • 2 marchewki (300 g)
  • 1 cebula (100 g)
  • 1/2 cukinii (180 g)
  • 1/2 papryki (120 g) - akurat miałam zieloną
  • 200 ml przecieru pomidorowego
  • 800 ml wody
  • oliwa
  • sok z 1 cytryny
  • 2 łyżki tahini
  • 1 łyżka sezamu
  • malutki kawałek chili
  • odrobina kuminu
  • sól, pieprz

Wszystkie warzywa pokroić i poddusić na rozgrzanej oliwie, aż zrobią się szkliste. Zalać przecierem pomidorowym i wodą, gotować do miękkości  warzyw. Tahini rozrobić z kilkoma łyżkami wywaru (jak widać na zdjęciu, o tym kroku zapomniałam :]) i dodać do zupy. Doprawić do smaku solą, pieprzem, sokiem z cytryny i kuminem - najlepiej roztartym w moździerzu. Na koniec sypnęłam jeszcze łyżkę sezamu.

Koszt: ok. 8 zł, otrzymałam 4 porcje.

   

5 komentarzy:

  1. Zupa sezamowa? To coś nowego. Nigdy nie słyszałam o czymś takim i w sumie to poniekąd myślałam, że będzie to coś raczej na słodko, a tu niespodzianka. Intryguje mnie to zestawienie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny i zdrowy pomysł :))) bardzo mi się podobają Twoje połączenia :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak Ty to robisz że za każdym razem to taka taniocha :) Super sprawa i człowiek poje i nie wyda dużo kasy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, sama byłam w szoku jak zaczęłam liczyć ile to kosztuje co gotuję :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...