czwartek, 6 grudnia 2012

Zupa krem z żółtej papryki i białej fasoli

Zostało mi w lodówce 1,5 żółtej papryki i nie miałam za bardzo pomysłu jak ją zużyć. Pomyślałam o zupie, bo rok z aparatem ortodontycznym nauczył mnie, że zupę krem można zrobić ze wszystkiego :). Tak trafiłam na ten przepis. Pistacje zamieniłam na prażone pestki dyni, a zamiast gałązki tymianku użyłam suszonego.


Składniki:

  • 1,5 żółtej papryki (ok. 330 g)
  • 1 mała cebula (ok. 100 g)
  • 100 g białej fasoli - ugotowanej lub z puszki
  • ok. 500 ml bulionu warzywnego
  • olej
  • sól, pieprz, tymianek
  • garść pestek dyni





Posiekaną cebulę i paprykę dusić kilka minut na niewielkiej ilości oleju. Dodać do nich białą fasolę, tymianek, zalać bulionem i gotować ok. 15 minut. Zupę zmiksować, doprawić i posypać uprażonymi na suchej patelni pestkami dyni.

Koszt: niecałe 4 zł.

Z podanych składników otrzymałam 2 porcje zupy.

1 komentarz:

  1. Wygląda przepięknie, a przy tym zupka jest bardzo zdrowa :) Żółta papryka, pestki dyni i olej rzepakowy mają dużo betakarotenu, co jest zimą dość przydatne :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...