środa, 19 grudnia 2012

Kapusta z grochem

Moje drugie podejście do potrawy wigilijnej po kapuście z grzybami.


Składniki:

  • 400 g kapusty kiszonej
  • 220 g grochu 
  • 1 średnia cebula
  • 1 łyżka oleju
  • woda
  • przyprawy: 2 liście laurowe, 2 ziela angielskie, kilka ziaren pieprzu czarnego, sól i majeranek do smaku





Groch namoczyć w wodzie ok. 12 godzin, ugotować (użyłam grochu całego, zajęło to ponad godzinę). Połowę grochu zmiksować z łyżką wody z gotowania. Cebulę pokroić w pióra i podsmażyć na łyżce oleju. Jeśli kapusta jest bardzo kwaśna, wypłukać ją i odcisnąć, następnie posiekać i dodać do cebuli. Kapustę z cebulą zalać wodą, tak aby była cała zakryta, dodać liście laurowe, ziele angielskie i pieprz. Dodać groch wraz z puree, gotować razem ok. godziny, co jakiś czas mieszając i podlewając wodą w razie konieczności. Doprawić solą i opcjonalnie majerankiem.

Koszt: 3 zł. Trudno oszacować ilość porcji; jako samodzielne danie obiadowe, powiedziałabym, że 2-3.


Wonderful dream! Nakarm Zamrażarkę

3 komentarze:

  1. nigdy jeszcze nie jadłam kapusty z grochem..

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja bardzo, ale to bardzo lubie :)
    Bradzo dziekuje za udzial w akcji
    Kasia

    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. ja uwielbiam kapustę z fasolą. ale dodaję duuuużo więcej oleju, taka jest najlepsza;p

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...