czwartek, 22 listopada 2012

Babeczki mocno czekoladowe

Do babeczek czekoladowych przymierzałam się już od jakiegoś czasu, myślę że babski wieczór był dobrym pretekstem by je przygotować :). Głównym celem nie były niskie koszty babeczek, ani ich wartości zdrowotne, a to, żeby mi wyszły i były naprawdę czekoladowe :-], skorzystałam więc z przepisu z MojeWypieki. Z ciekawości podsumowałam jednak ich koszt.
Składniki:
  • 110 g masła
  • 110 g cukru (użyłam cukru pudru)
  • 2 jajka (0 lub 1)
  • 150 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 25 g kakao
  • 55 ml mleka
  • 55 ml śmietany 30 %
  • Krem czekoladowy:
  • 250 ml śmietany 30 %
  • 250 g gorzkiej czekolady
Masło utrzeć na puszystą masę, dodać cukier i po kolei jajka, dokładnie miksując po każdym dodanym składniku. Suche składniki (mąka, kakao, proszek do pieczenia) przesiać i dokładnie wymieszać. Do masy maślanej dodać mleko, kremówkę, i etapami suche składniki, mieszać szpatułką.
Przełożyć do formy na muffinki wyłożonej papilotkami, piec w ok. 190 C przez 20-25 minut, do suchego patyczka (u mnie wyszło trochę dłużej). Babeczki wystudzić na kratce.
Pozostałą śmietanę podgrzać prawie do wrzenia i zdjąć z palnika. Dodać do niej pokruszoną czekoladę i mieszać aż całkowicie się rozpuści i powstanie jednolita masa. Odstawić do wystygnięcia, by czekolada nabrała konsystencji odpowiedniej do wyciskania przez rękaw cukierniczy (chyba źle wyczułam ten moment). Czekoladę ponownie podgrzać, jeśli zastygnie za bardzo
Krem czekoladowy nie załapał się już na zdjęcia, bo zrobiłam go o porze kiedy mój aparat (a raczej moje zdolności fotografa) przegrywa walkę ze światłem. Zużyłam tylko połowę, miałam wrażenie, ze więcej się nie zmieści na babeczkach, ale to pewnie kwestia wprawy i sprzętu. Poza tym była to pierwsza moja próba dekoracji takim kremem i nie wyszło tak ładnie jak w pierwowzorze. Wg mnie taki nieumiejętnie wyciśnięty krem z czekolady budzi raczej niezbyt apetyczne skojarzenia :-] ale trening czyni mistrza!
Tak jak napisane w oryginalnym przepisie, otrzymałam 10 babeczek.
Koszt: ok. 8 zł, razem z kremem cena się podwaja: 16-17 zł.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...